دانشگاه دولتی جهرم

وبلاگ دانشجویان مجتمع آموزش عالی جهرم

دانشگاه دولتی جهرم

وبلاگ دانشجویان مجتمع آموزش عالی جهرم

اقدامات جدید دانشگاه در جهت بهبود امور رفاهی دانشجویان !

با سلام .

راستش هرچقدر فکر کردم در مورد این ۴ گزینه چی بنویسم چیزی به ذهنم نرسید !

امیدوارم که اقدامات دانشگاه در جهت بهبود امور رفاهی به حدی برسه که دغدغه دانشجویان امور رفاهی و صنفیشون نباشه . موفق باشید .

1- تنظیم برنامه های ورزشی مخصوص برادران وخواهران در ساعات فوق برنامه
2- راه اندازی اتوماسیون تغذیه برای ناهار وشام دانشجویان
3- تدارک وتهیه خوابگاه برای دانشجویان دختر
4- راه اندازی سلف سرویس در محل مجتمع آموزش عالی

میلاد یگانه منجی عالم بشریت مبارک باد ...

 ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت و دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت

  حضرت صاحب الزمان ( عج )  

بر شما عزیزان تبریک و تهنیت

نشریات دانشجویی


 نشریات دانشجویی عموما با هدف روشنگری نقاط تاریک در اذهان دانشجویان و بهتر بگویم "دانشگاهیان" بنا نهاده می شوند که با تاثیر بر روی فضای دانشگاه در جهت آگاه‌سازی دانشجویان تلاش می ‌کنند .
مسلما یک نشریه دانشگاهی باید متفاوت با چیزی باشد که در مجله های بازاری می بینیم !. اگر تفاوتی بین این دو نباشد چه نیازی به انتشار نشریات دانشجویی است؟
این نیاز از 2 سو برای دانشجو قابل اهمیت است : یکی جنبه فعالیت فرهنگی دانشجویان بصورت گروهی و دیگری مطلب مهمی که در زیر به آن می پردازم .
شاید اولین نقطه آغاز دور شدن نشریات دانشجویی از راه اصلی و واقعی خودشان این مطلب باشد که نشریات حالت تالیفی بخود می گیرد و بجای پرداختن به مسائل دانشگاه به مسائلی کاملا روزمره مشابه نشریات بازاری یا خارج از دغدغه های دانشجویی قشر دانشجو می پردازد .
همانطور که از اسم نشریه دانشجویی پیداست یک نشریه دانشجویی باید دانشجویی باشد و برآمده از اذهان و افکار دانشجو و با استفاده از استعدادها و ظرفیتهای دانشجویی باشد .
باید محفلی باشد برای اتحاد فکری دانشجو و تاکید و توجه بر روی مسائل دانشگاه .
این نکته رو همیشه باید سرلوحه کار قرار داد که نشریات دانشجویی باید از حالت تالیفی بیرون بیان و شکل تولیدی بخودشون بگیرن .
باید یک نشریه دانشجویی به مسائلی بپردازد که به حیطه دانشگاه مربوط است . موضوعاتی که دغدغه قشر دانشجوست و در اولویت قرار دارد .
این تنها نکته ای است که می تواند به یک رابطه صمیمی , قوی و دائمی با مخاطب دانشجو بیانجامد . درواقع یک دانشجو انتظار دارد که بجای خواندن و دیدن مطالب روزمره با نظرات مختلف آشنا شود , مقالات و تفکرات و ایده های دانشجویی برآمده از دانشجویان را در زمینه های مختلف بخواند , مسائل و مشکلات دانشگاه را در آن ببیند و بطور خلاصه نشریه دانشجویی را سهیم در فضای دانشگاهی و مسائل و مشکلات خودش ببیند .
خب مهمترین مساله در ایجاد چنین تعاملی استفاده از استعداد دانشجویان در امر تولید مطالب مرتبط با دانشگاه است . استفاده از خود دانشجویان در بخشهای مختلف یک نشریه برای تولید و نه تالیف مطالب همان چیزی است که باید زیربنای یک نشریه دانشجویی را تشکیل دهد .
اینبار خواستم از نشریات دانشجویی بگویم چون بنوعی شاید بتوان گفت تنها فعالیت دانشجویی بود که در ترم اول در دانشگاه شکل گرفت .
مسلما برای آغاز با تمامی مشکلات و کمبود و کاستی ها و نبود امکانات شروع خوبی بود .
انتشار  اولین نشریه با نام "مژده ظهور" و شماره اول گاهنامه دانشجویی "عقربه" و همچنین نشریه "رفیق شفیق" که توسط دانشجویان رشته زبان منتشر شد نوید دهنده شکل گیری فعالیتهای بیشتری بود .
برای اعضا و گروه این 3 نشریه آرزوی موفقیت و بهروزی داریم و انشالله که نشریات دانشجویی دانشگاه ما نیز به تعریف و معنایی که برای یک نشریه دانشجویی داریم روزبروز نزدیکتر بشن و در ترم آینده شاهد این باشیم که با تجربه ای که در ترم اول کسب شد نشریات دانشجویی آنچنان که باید و شاید خصوصا از نظر کیفی تولید شوند .

ضمن اینکه بعنوان یک دانشجو انتظار دارم اتحاد فکری و عملی بیشتری میان نشریات دانشجویی و نمایندگان دانشجویی و بطور کلی میان بخشهای مختلف دانشجویی ایجاد شود .

نشریات دانشجویی بعنوان یکی از ارکانی که می تواند در این اتحاد نقش موثری داشته باشد می بایست خود را برخاسته از دانشجو و شاید تریبونی برای بیان حرفهای دانشجویی ببیند .
خوشحال میشم نظر شما دوستان رو در مورد نشریات دانشجویی و جایگاه اونها بدونم .
با تشکر.

لزوم تشکیل شورای صنفی

سلام گرم خدمت دوستان عزیز دانشجو .

یکی از اهداف اصلی این وبلاگ حمایت از فعالیتهای دانشجویی و شاید بنوعی ایجاد انگیزه و بستر فکری برای تشکیل کانونها , شوراها و گسترش فعالیتهای دانشگاهی در همه زمینه ها اعم از علمی - فرهنگی و ورزشی و تفریحی است .
ضمن اینکه بر آنیم تا این مکان جایی باشد برای اتحاد بیشتر دانشجویان و نزدیک کردن فعالیتهای مختلف دانشجویی که انشالله از ترم آینده گستردگی بیشتری خواهد یافت .
 با توجه به نیاز اطلاعاتی دانشجویان در جهت تشکیل تشکلهای مختلف دانشجویی و افزایش آگاهی‌های دانشجویان در راستای تبیین حقوق دانشجویی آنها , از این پس تصمیم گرفته شد آیین نامه های مورد نیاز برای تشکیل نهادها و تشکلهای دانشجویی رو قرار بدیم .
با توجه به مشکلات رفاهی و صنفی موجود در دانشگاه شاید نیاز تشکیل شورای صنفی بیش از همه احساس شود .
ضمن اینکه امیدوارم با همیاری دوباره عزیزانی که در ترم اول تلاش خود را برای تشکیل شورای صنفی انجام دادند و همچنین مشارکت دیگر دانشجویان و عنایت مسئولین دانشگاه این مهم که در ترم اول تحقق نیافت در ترم آینده تحقق یابد .
همینجا از این عزیزان که نهایت تلاش خود را در جهت تشکیل این شورا انجام دادند سپاسگذاری میکنم .

برای دیدن آیین نامه روی لینک ادامه مطلب کلیک نمایید .

ادامه مطلب ...

آغاز بکار انجمن ریاضی

سلام گرم خدمت دوستان عزیز دانشجو .
باعث خوشحالیه که یک انجمن جدید نیز به مجموعه وبلاگهای دانشجویی دانشگاه دولتی جهرم  اضافه شد .
 انجمن ریاضی دانشگاه دولتی جهرم ( خانه ریاضی جهرم) به مدیریت جناب آقای سلمان شعبانیان که از امروز فعالیت خودش رو شروع خواهد کرد.
برای ایشون و اعضای خانه ریاضی آرزوی موفقیت و بهروزی داریم و انشالله که شاهد رشد و شکوفایی این بخش باشیم .


[ www.jahrom-math.blogsky.com ]

درد دل دانشجویی ...

سلام خدمت دوستان عزیز دانشجو .
مدتهاست که حرفهایی رو میخواستم با دانشجویان عزیز درمیون بزارم که بدلایلی فرصت نشد تا امروز که این وبلاگ مکانی شد برای بیان چیزی که فکر میکنم ذهن هرکدوم از ماها رو تا حدودی ( کم و زیاد بسته به ارزشی که برای دانشجو بودنمون قائلیم ) درگیر خودش کرده .
همینجا بخاطر طولانی بودن مطلب و گاهی در لفاف سخن گفتن و شفاف نبودن بعضی صحبتها از همگی دوستان عذر میخوام . ادامه مطلب ...

رشته ها

مجتمع آموزش عالی جهرم در ترم آینده در رشته های زیر دانشجو خواهد پذیرفت . ضمن اینکه در مرحله تکمیل ظرفیت نیز در 4 رشته جدید دانشجو می پذیرد .

بنابراین در ترم آینده ۵ رشته جدید و نه ۷ رشته که قبلا از سوی مجتمع اعلام شده بود خواهیم داشت.

1- مهندسی کامپیوتر - نرم افزار
2- مهندسی کشاورزی - آب
3- کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی
4- کارشناسی ریاضی کاربردی
5- کاردانی علمی کاربردی کامپیوتر - نرم افزار

مبعث رسول اکرم (ص) مبارک ..

مبعث نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) بر عموم مسلمین مبارک باد.

تقویم آموزشی ترم آینده (۸۷-۸۸)

عنوان

از تاریخ

تا تاریخ

ثبت نام مرحله اول(انتخاب واحد ورودی های ۸۶)

دوشنبه ۱۸/6/87

۴ شنبه 2۰/6/87

ثبت نام مرحله دوم(ورودی های ۸۷)

شنبه 23/6/87

سه شنبه 2۶/6/87

شروع کلاس ها

شنبه 30/6/87

 

حذف واضافه

شنبه 13/7/87

یکشنبه 14/7/87

امتحانات میان ترم دروس عمومی

چهارشنبه ۲۲/۸/87

 شنبه ۲۵/۸/87

حذف نهایی

دوشنبه ۱۱/9/87

سه شنبه ۱۲/9/87

پایان کلاس ها

دوشنبه 16/10/87

 

امتحانات عمومی

پنج شنبه 19/10/87

شنبه 21/10/87

امتحانات تخصصی

یکشنبه 22/10/87

پنجشنبه ۳/11/87

ارسال نمرات پایان ترم

 شنبه ۱۲/11/87

 

شما بگویید ...

با سلام .
از این پس سوالاتی مطرح خواهد شد تحت عنوان " شما بگویید " و خواستیم نقطه آغازی باشه برای اینکه نظرات دوستان مطرح بشه در این موارد و حتی اگر لازم بشه روی اونها بحث بشه .

از دید شما با توجه به این موضوع که مدت طولانی از عمر مجتمع آموزش عالی جهرم نمی گذرد و نو پا بودن مرکز , نقاط ضعف و قوت مجتمع در ترم گذشته چه بود ؟
شما بگویید ...