دانشگاه دولتی جهرم

وبلاگ دانشجویان مجتمع آموزش عالی جهرم

دانشگاه دولتی جهرم

وبلاگ دانشجویان مجتمع آموزش عالی جهرم

کتابخانه یا محل استراحت و محدودیتهای رفاهی محوطه ؟!

jahrom-un


راستش پستهای قبل رو مرور میکردم که همون ابتدا چشمم افتاد به کلمه کتابخونه و خاطره های گذشته !!! 
و یک لحظه یاد روزهایی افتادم که ( واسه استراحت !!! ) توی کتابخونه باید پی صندلی خالی میگشتیم . که البته وجود نداشت و بالاجبار باید ایستاده میون آفتاب وقت میگذروندیم .
نمیدونم اونجا کتابخونه بود یا محل استراحت ؟!
متاسفانه تو دانشگاه اصلا محلی واسه نشستن و استراحت بین کلاسها نبود و چه جایی بهتر از کتابخونه !
اون هم کتابخونه ای که  ظرفیت نشستن 40 نفر رو هم نداشت ! و حالا در ترم جدید فکر کنم با تشریف فرمایی این 12 هزار جلد کتاب وعده داده شده این معضل شدیدتر هم شده باشه ( احتمالا فضای نشستن رو اینبار به این حجم عظیم کتب تخصیص دادن ! )
ای کاش مسئولین در این مورد فکری می کردند چون محوطه دانشگاه اونقدر محدود و فاقد امکانات هست که متاسفانه  بالاجبار برای استراحت باید کاربرد کتابخونه ای که خودش اینقدر محدودیت داره عوض بشه .
امیدوارم تو این ترم هم نسبت به ایجاد فضای سبز بیشتر اقدام بشه و هم نسبت به بیشتر کردن امکانات رفاهی محوطه دانشگاه فعالیتهایی صورت بگیره (اگرچه یکم فکر اینکه در این ابعاد چه فعالیتهایی میتونه صورت بگیره سخته )
ضمن اینکه ای کاش فضای تخصیص داده شده به کتابخانه بیشتر می شد تا مجبور نباشیم هنگامی هم که برای درس خوندن به کتابخونه مراجعه میکنیم با پرشدن کتابخونه مواجه بشیم .
اون هم در شرایطی که در این ترم تعداد دانشجویان زیادتر خواهد شد و امکانات باید جوابگوی این تعداد دانشجو باشد .
امیدوارم اونطور که ترم قبل یکی از مسئولین میگفت این ترم اونقدر دانشگاه تغییر کرده که اونجا رو نشناسیم !
چون واقعا امکانات باید در حد و اندازه های این تعداد دانشجو ایجاد شده باشه . (استفاده از کلمه گسترش داده بشه در اینجا واقعا جایز نبود ) 

 

.............................................................................................................................
با خودم داشتم فکر میکردم وقتی همه ما همه مشکلاتو از ریز و درشت توی دانشگاهمون تجربه کردیم چه دلیلی داره  نوشتن دوباره اونها.
اما دیدم...
شاید اینجا مکانی بشه تا صدای دانشجو رو به خودشون و مسئولین دانشگاه انعکاس بدیم . اگرچه شک نکنید فعالیتهای دیگری در دانشگاه همچون نشریات دانشجویی سهم بزرگی در این قضیه خواهند داشت .
روی صحبتم در این  نوشته ها تنها با مسئولین نیست با شما دانشجویان عزیز هم هستم که اگر شما نخواهید هیچ چیز پیش نمیرود. 


سعدی در گلستان میگه: 

"شبى در بیابان مکه آن چنان بى خواب شدم که دیگر نمى توانستم راه بروم ، سر بر زمین نهادم تا بخوابم ، به ساربان گفتم دست از من بردار. ساربان گفت : ((اى برادر! حرم در پیش است و حرامى در پس . اگر رفتى ، بردى و گر خفتى مردى)) " (یعنى : برادرم ! کعبه در پیش روى است و رهزن در پشت سر، اگر به راه ادامه دادى به نتیجه مى رسى و اگر بخوابى بر اثر گزند رهزن نابکار مى میرى.)

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:43 ب.ظ

motasefam ke eeradate khodeman ra pish az harchiz nemibinim,,,,,behtarin rah ine ke vase esterahat narim ketabkhoone va arzeshe ketab ro befahmim,,,,hade aghal dark konim har ketab namayande yek adame(nevisande),,,pas ketabkhane sholooghtar az daneshgast,,,agar daneshgaheman por az naghse ma ham zir majmoo e ee az hezar naghseshim,,,

سلام .
از شما سپاسگذارم بابت نظرتون .فکر میکنم برای شما سو تفاهمی پیش اومده !
من واقعیتی رو نوشتم که بود و دلایل و مسائلی پشت اون بود و قصدم این بود که اون مسائل رو بررسی کنم .
ضمن اینکه منظورم از استراحت , ایجاد محفل دوستانه و گپ و یا هر چیزی که موجب برهم زدن آرامش کتابخونه میشه نبود منظورم خوندن روزنامه یا هرمطلب غیردرسی بود که برای پر کردن اوقات فراغت باشه که با توجه به محدودیتهای شدید اونجا فکر میکنم اولویت با کسی است که برای خوندن درس میاد تا من دانشجو که بخوام مثلا برای خوندن روزنامه به اونجا برم.
مشکل از این نیست که چرا مثلا دانشجو روزنامه میخونه چون در همه کتابخونه ها همینطوره و چیز غیرعادی نیست اما وقتی محدودیت رو می بینم اولیت و حق رو به کسی میدم که برای خوندن درس اومده .
وگرنه مسلما اینکه حرمت و نظم کتابخونه توسط هرکسی نگه داشته نشه رو بهیچ وجه نمی پسندم .با این جمله شما موافقم که ما هم زیرمجموعه ای از این نقص هستیم .
شک ندارم تا موقعی که ما به رفتاری در شان یک دانشجو نرسیم و برای این دانشجو بودن ارزش قائل نباشیم هیچ گاه نه شرایط تغییر خواهد کرد و نه جدی گرفته خواهیم شد .
موفق و پاینده باشید .

میلاد چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.jahrom-comp.blogsky.com

چیزایی که نوشتی کاملا درسته! فقط امیدوارم که مسئولا هم اینو ببینن و به دید مثبت به این و کلا این وبلاگ نگاه کنن! نه اینکه ازمون خرده بگیرن که چرا اینو نوشتی و...

۱۱۱ دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:01 ق.ظ

aghaye darai mahze etelaa salon motale vase pesara jodagane ehdas shode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام . مرسی از خبری که دادید!
از ۲ لحاظ این خبر شگفت انگیز قابل تامله ...
یکی احداث سالن مطالعه و دیگری جدا بودن اون . جالبه که اینقدر مسئولین دانشگاه به دانشجویان اعتماد دارند ! جا داره در ترم جدید از این حرکت مسئولین تشکر و تقدیر بشه !!!
موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد