دانشگاه دولتی جهرم

وبلاگ دانشجویان مجتمع آموزش عالی جهرم

دانشگاه دولتی جهرم

وبلاگ دانشجویان مجتمع آموزش عالی جهرم

تغییری قابل تامل ...

حتما آمار و ارقام صعودی رو خوب بیاد دارید ؟
حتما قسمت نزولیش رو هم فراموش نکردید ؟
پیشنهاد میکنم ابتدا به اعداد و ارقام چند پست قبل مراجعه کنید و اونها رو خوب بخاطر بسپارید.
مجتمع آموزش عالی جهرم در مرحله تکمیل ظرفیت در 3 رشته مهندسی فناوری اطلاعات IT (کارشناسی - 30 نفر) , فیزیک (کارشناسی - 10نفر) و کاردان فنی برق (کاردانی - 10نفر ) (جمعا و دقیقا و صریحا !!!) 50 دانشجو خواهد پذیرفت . در واقع امسال 3 رشته جدید به جمع 5 رشته قبلی اضافه خواهد شد و تازه در ترم جدید , به عدد 8 میرسیم نه در ترم قبل !!!
در ضمن بنا به اعلام سازمان سنجش این موضوع که در ترم اول یا ترم دوم این دانشجویان پذیرفته خواهند شد به امکانات مرکز آموزش عالی مربوطه بستگی دارد . با توجه به آمادگی پذیرش 2000 دانشجو در مجتمع !  فرض رو بر این می گذاریم که در این ترم به عدد 350 !!!! تا حدودی نزدیک بشیم .
و این بود راز شگفت انگیز 2000 !!!! 
و اما یکی از دوستان در قسمت نظرات خبر داد که سالن مطالعه جهت دانشجویان پسر بصورت جداگانه !!! در دانشگاه احداث شده !!! خبر جالبی است هم به لحاظ احداث که جای خوشحالی داره و هم ادامه اعتماد فراوان و قابل لمس مسئولین نسبت به دانشجویان !!!  

هنوز ردپای این اعتماد از ترم قبل برجاست ...
واقعا جا داره که مسئولین , دانشجویان مرکز رو از خیلی لحاظها با دانشجویان دیگر دانشگاهها خصوصا همین دانشگاه های بغل !!! مقایسه بفرمایند تا قدر این دانشجوها رو بدونند و بجای اینکه از گنجینه بی پایان اعتمادشون نسبت به دانشجویان بذل و بخشش بفرمایند کمی نسبت به حل مشکلات اصلی دانشگاه اینگونه جدی باشند .
ای کاش مسئولین هم بدونند شان دانشجو بیش از چیزی است که بخوان اینگونه با دیده بی اعتمادی به دانشجو نگاه کنند . 

فکر میکنم مسئولین محترم , در ترم جدید بهتره که دانشگاه رو با خاطرات دوران دبستان زنده کنند و اون رو بصورت شیفت صبح و عصر در بیارن , لااقل این وسط هویت و شان و ارزش و احترام دانشجو زیر سوال برده نمیشه .  
ای کاش اینقدر که عمل تقسیم ( تفکیک )مسئولین خوب بود !!! کمی روی جمع هم کار می کردند تا اشتباهی در محاسباتشون و جمع اعداد پیش نیاد و خودشون هم بتونن به عدد 2000 برسن !!!  

تو این فکرم که واقعا دانشجو کیه ؟! حق این دانشجو چیه ؟!گناه این دانشجو چیه ؟! 

چه رفتار زشت و ناپسندی مرتکب شدیم که هرکس بخودش اجازه میده اینگونه با ما برخورد کنه ؟! مگر جز این هست که باید احترام و ارزش انسانی هر دانشجو حفظ بشه اما چرا این احترام و حرمت از سوی بعضی حفظ نمیشه ؟!
وقتی در چنین محیطی که باید موجب رشد فکری و ذهنی و فرهنگی من بشه و انتظار دارم احترام من دانشجو حفظ بشه و به من , شخصیت و فکر من اعتماد بشه با من اینگونه رفتار میشه , دیگه چه انتظاری میشه داشت ؟ !
احترام و شان و ارزشی که خود دانشجویان باید در برخورد و رفتار با هم داشته باشند در نگاه بعضی مسئولین واقعا چی بنظر میرسه ؟!
باعث خجالت و تاسفه که از بدو ورودمون به مجتمع هرروز روی کوچکترین مسائل باید بحث کنیم و با دانشگاه مشکل داشته باشیم .
از مسئولینی که چندین سال در امر مدیریت در کنار هزاران دانشجو بودند انتظاری بیش از اینها میره .
 آرزو داشتم و دارم که بخاطر مسائل بزرگتری خصوصا در حوزه مسائل علمی و فرهنگی دانشگاه , نقد و تفسیرها و مطالب نوشته بشه اما افسوس که هنوز که هنوزه بحثمون روی بی فرهنگی هاست تا علم و فرهنگ ...
بخدا شان دانشگاه و دانشجو بیشتر از اونی هست که من دانشجو بخوام این حرفها رو بزنم اما  ... 

واقعا برای خودم بعنوان یک دانشجو متاسفم ... 

 

............................................................................................
پاورقی : 

یکی از دوستان خاطره ای رو بیادم آورد که خدا رو شکر میکنم که اونروز در مجتمع نبودم تا شاهد چنین رفتار  بشدت توهین آمیز باشم و تنها خبرهاش بدستم رسید . این رو میگم چون میدونم خیلیها همون موقع هم از اون خبردار نشدند ( البته خیلی از اتفاقات دیگر هم بود که عده محدودی از اون خبردار شدند ) . واقعا هرگاه که یادم به این موضوع میافته پیش خودم میگم اینها در مورد ما چی فکر میکنند ؟!  

واقعا حتی نوشتن اینها هم برام سخته ... 
بسیار حرکت زشتیه که یکی از همین مسئولین بیاد و دانشجویان رو  ۲ دسته کنه و از اونها بخواد که در کتابخونه پشت بهم بنشینن !!! واقعا نمیدونم در مورد این حرکت دیگه چی بگم ؟!آیا این توهین به شعور انسانی ما نیست ؟  

 

* در مقابل این رفتارها باید نشون بدیم که سطح فرهنگ دانشجوهای مجتمع بالاتر از ذهنیت مسئولین محترم هست و  ما دانشجوها فارغ از این رفتارها میتونیم با هم رفتار درست و انسانی و سالمی داشته باشیم و بر خلاف ذهنیت نادرست عده ای نسبت به هم احترام بگذاریم و میتونیم به فضایی مثبت و سالم دست پیدا کنیم *

نظرات 11 + ارسال نظر
کشاورز دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:28 ق.ظ http://www.riyazi-dolati-jahrom.blogfa.com

سلام
خیلی خوب نوشتید واقعا از ته دل همه ی ماست حرفای شما.
تنها دغدغه ی مسئولین شده گیر دادن به دانشجوها جای اینکه یه تغیراتی به خودشون و مجتمعشون بدن.چنان بد رفتاری هایی با بچه های مردم دارند که خودشونم باورشون شده که گناهکار و خلافکاران......
چی کار باید کرد در جواب این رفتارها....؟؟؟؟

ممونونیم از شما جناب دارایی

سلام .
ما دانشجوها مثل موم میمونیم . نرم و انعطاف پذیر چون الگویی نداشتیم در دانشگاه و هر آنچه که بوده خودمون باید بهش برسیم و فضای دانشگاه رو این ما هستیم که باید جهت دهی کنیم نه مسئولین. اما افسوس که بجای اینکه به این موضوع به این دید نگاه بشه که زمینه رو برای فرمدهی درست به این موم ایجاد کنند همش به این می اندیشند که ...
هنوز صحبتهای یکی از مسئولین در ترم قبل یادمون نرفته که سر قضیه ۲۹ فروردین , از اینکه دانشجویان با هم حرف زدند!!! حسابی شاکی بود و این یعنی توهین به شعور ما .
ای کاش واقعا حداقل کمی مسئولین مقایسه ای بین دانشجوهای مجتمع و دانشجویان دیگر دانشگاهها داشتند .
متاسفم که بدلیل اینکه اونها(خصوصا دانشجویان همین بغل !!!) هم مثل ما دانشجو هستند صحیح نیست که این مقایسه رو بخوایم اینجا بنویسیم اما واقعا این رفتارها تا کی ...؟!

جوانمردی دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ق.ظ

طنز جالبی بود من که خیلی خندیم البته بعدشم بی نهایت تاسف خوردم به نظر من تلاش واسه عوض کردن شرایط یه کار بیهودست چون شرایط روز به روز داره بدتر میشه به قول معروف:
خشت اول چون نهد معمار کج تاثریامیرود دیوار کج

درسته که هنوز که هنوزه سایه نگاه مسئولین نسبت به ما فضای سنگینی رو میخواد بوجود بیاره اما فراموش نکنیم ترم قبل هم اگر دانشجوها می خواستند دقیقا چیزی باشند که شرایط تحمیل میکرد الان وضعیت خیلی بدتر از اینها بود .
حالا که به شعری که نوشتید دقت میکنم می بینم دقیقا همین موضوع هست که نگران کنندست ...
موفق باشید .

میلاد دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:25 ب.ظ http://www.jahrom-comp.blogsky.com

اگه این موضوع کتابخونه صحت داشته باشه (که گرچه از این آدمای بی فرهنگ عقب افتاده بعید نیست!!) به هیچ عنوان نمی تونم بگم که چهههههههقققققدر براشون متاسفم! و بیشتر از اونا واسه خودمون که هیچ حرکتی از خودمون نشون نمی دیم و مثل 1 مشت برده فقط نگاه می کنیم و اطاعت می کنیم!

زارعی دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:50 ب.ظ

اگر این موضوع صحت داشته باشه به عنوان اولین دانشجو هرگزوهرگز به سالن مطالعه نمیرم.

سجاد زارعی سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:11 ق.ظ

به نظر من کارخیلی خوبی وقابل تقدیر که سالن مطالعه رو جدا کردند.این طوری راحت تر میشه درس خوند
و نباید زود قضاوت کرد شاید اونا هم دلایل دیگه داشته باشند
من فکر میکنم کمبود فضا عامل اصلی اون باشه
شما به کل مجتمع نگاه کنید و فضایی رو پیدا کنید که همه ی پسرا و دخترا بتونند با هم از اون استفاده کنند.مسلما وجود نداره.پس بیایم یه کم منافع دانشگاه هم در کنار منافع خودمون در نظر بگیریم .
در مورد این اعداد ارقام هم
حتما دکتر نادریان دلایل قانع کننده ای داره که فکر نکنم نیاز باشه اونا مطرح بشه.
شما به امکانات مجتمع نگاه کنید و با سایر مجتمع های دیگه مقایسه کنید
هنوز یک سال از عمر این مجتمع نمیگذره ولی امکانات خوبی فراهم شده.
ماو شما مجتمع رو با دانشگاه تهران وشیرازو...مقایسه میکنیم میبینیم خیلی از کمبودا هست ولی این رو در نظر بگیرید که دانشگاه شیراز یک سال و دو سال به این جا نرسیده به نظر من به مرور زمان هم چیز درست میشه وبایدصبر وحوصله داشته باشیم

سلام .
همونطور که گفتم از لحاظ احداث واقعا جای تقدیر و خوشحالی داره . اما هنوز بنده سر حرفم هستم چون حرف بنده تنها بخاطر کمبود امکانات نیست و هرگاه که اقدام سازنده و مثبتی از سوی دانشگاه انجام بگیره شک نکنید که حمایت خواهد شد .
فکر نمیکنم لازم باشه تک تک بعضی از رفتارهای جالب مسئولین رو بازگو کنم. نظراتی که داده شده و خصوصا نظرات شخصی خودم همه اش با یک پیش زمینه قبلی است که از رفتار مسئولین در ترم قبل داریم .
با شروع ترم همه چیز مشخص خواهد شد که از حرف تا عمل چقدر فاصله هست و پشت این حرفها چه هدفی نشسته .
انشالله که همونطور که میگید همه اینها در جهت منافع دانشجویی ما و به نفع ما باشه و باعث بشه بجای انتقاد به تشویق و تقدیر از مسئولین بپردازیم .
شک نکنید در چنین شرایطی به خودمون افتخار خواهیم کرد .
بهرحال نظر شما در جای خود قابل احترام هست .
موفق باشید ...

سجاد زارعی سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:22 ب.ظ

در ضمن جهرم در تکمیل ظرفیت فقط ۳۰ نفر فناوری اطلاعات میگیره!!!

منتقد سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ب.ظ

در جواب آقای زارعی:
"من فکر میکنم کمبود فضا عامل اصلی اون باشه "
آیا به نظر شما این جمله 1م مسخره نیست. که به خاطر کمبود جا پسرا و دخترا سالن مطالعشون از هم جدا شده؟؟؟؟

یا:
"به نظر من کارخیلی خوبی وقابل تقدیر که سالن مطالعه رو جدا کردند.این طوری راحت تر میشه درس خوند "
خیلی عذر میخوام! ولی شما مگه میخواید چیکار کنید که تو این حالت راحت تر میتونید درس بخونید؟؟؟

یا:
"حتما دکتر نادریان دلایل قانع کننده ای داره که فکر نکنم نیاز باشه اونا مطرح بشه."
فقط میتونم بگم: =))
شما کدوم حرف جناب دکترو دیدی که درست و حسابی باشه یا اینکه....

همچنین:
"شما به امکانات مجتمع نگاه کنید و با سایر مجتمع های دیگه مقایسه کنید"
خوب.. حرف شما منطقی هست.. ولی تو این مورد خاص بیشتر شبیه به این میشه که انگار فقط باید زیردستمونو نگاه کنیم و قانع باشیم!

و اما مسسسسسخره ترین جمله شما:
"به نظر من به مرور زمان همه چیز درست میشه وبایدصبر وحوصله داشته باشیم"
فکر کنم با 1 جمله کاملا بتونم منظورمو راجع به خودمون توی این وضعیت بفهمونم. اونم اینه که:
خداوند سرنوشت قوم و ملتی رو عوض نمیکنه مگر آنکه خودشان بخواهند.

نتیجه: کلا بهتره که خودتونو گول نزنید و الکی دنبال دلایل توجیه کننده نباشید. واقعبین تر باشید بهتره ;)

ناشناس سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:01 ب.ظ

سلام خسته نباشید با عقل جور در نمیاد که مساله کمبود فضا باشه اونایی که تصویب کردن تو دانشگاه دختر و پسر ا با هم درس بخونن باور داشتند دانشجو به اندازه کافی بزرگ شده اما متاسفانه ما و مسئولان مجتمع اموزش عالی به این باور نرسیدیم که می توانیم روابط سالم و موفقی با هم داشته باشیم .امیدوارم دانشجویانی مانند اقا ی دارایی باشند تا بتونیم شرایط بهتری ایجاد کنیم .با تشکر از اقای دارایی و سایر دوستان

سلام. ممنونم از شما بخاطر لطفتون ...
انشالله که بتونیم به محیطی سالم و لایق نام دانشجو دست پیدا کنیم .
موفق باشید .

سلمان جمعه 12 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ق.ظ

به نظر من هم حق با آ قای دارایی هست .به قول آقای دهقان ـاستاد ریاضی ـ« تقدس علم آنقدر بالاست که این قبیل مسایل اصلاً اهمیتی نداره»کاش این موضوع برای مسعولین دانشگاه درونی بشه تا به این جور چیز ها اهمیت ندهند ما اومدیم دانشگاه تا درس بخونیم مسعولین چی فکر می کنند عوض اینکه به فکر امکانات برای راحتی ما باشند به مسایل حاشیه ای فکر می کنند واقعاً باید...

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:22 ق.ظ

الهه دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ب.ظ

درد من زیستن در مرداب نیست زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان خطور نمی کند...!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد